Generelle forretningsbetingelser

Generelle vilkår og betingelser for ikke-forbrugere


1. Genstand for ændringen

1.1. Disse generelle vilkår og betingelser regulerer køberens og virksomheden VYBO Electric a.s.s rettigheder og forpligtelser, med hjemsted Radlinského 18, 05201 Spišská Nová Ves, ID-nummer: 45537143, VAT ID-nummer: SK2023029822, registreret i handelsregisteret distriktsretten i Košice I ., afdeling: Sa, indstik nr. 1689/V, – (herefter benævnt “Company VYBO Electric a.s.” eller “VYBO Electric”) ved indgåelse af salgskontrakter via internettet, via e-shoppen på www.vyboelectric.dk.
1.2. I forbindelse med denne del af vilkårene og betingelserne er købere iværksættere eller personer, der ikke er forbrugere (herefter benævnt “iværksættere”).
1.3. En iværksætter i henhold til disse betingelser er en person, der er registreret i handelsregistret; en person, der driver en virksomhed på grundlag af en erhvervslicens; en person, der driver virksomhed på grundlag af en anden tilladelse end en erhvervslicens under en særlig ordning; en fysisk person, der driver landbrugsproduktion og er registreret i registret efter en særlig forordning.
1.4. Ved bestilling oplyser køber som iværksætter sit firmanavn, hjemsted (hovedkontor), ID-nummer, VAT ID-nummer, telefonnummer og e-mail-kontakt på den person, der handler på vegne af iværksætteren.
1.5. Køber – iværksætter anerkender, at garantibetingelserne reguleret i disse vilkår og betingelser samt selve klageproceduren kan afvige fra dem i vilkårene og betingelserne for forbrugerne.
1.6. Parterne er enige om, at Køber ved at afgive en ordre til Sælger bekræfter, at han er indforstået med, at disse Almindelige Betingelser og deres betingelser gælder for alle salgskontrakter indgået på en e-handelswebside, som drives af Sælger, på grundlag af hvilken Sælger leverer de varer, der præsenteres på den nævnte hjemmeside til Køber (i det følgende benævnt “Købekontrakten”), samt alle forhold mellem Sælger og Køber, især som følge af indgåelse af salgskontrakten og reklamationen over Varer opstår, find anvendelse.
1.7. De generelle vilkår og betingelser er en væsentlig del af købsaftalen. I tilfælde af, at sælger og køber indgår en skriftlig købskontrakt, hvori de aftaler betingelser, der afviger fra de almindelige betingelser, har købsaftalens bestemmelser forrang for de almindelige betingelser.
1.8. De relevante bestemmelser i handelsloven gælder for de juridiske forhold mellem sælger og køber, som er iværksætter, som ikke er udtrykkeligt reguleret af disse generelle vilkår og betingelser eller rammeaftalen mellem sælger og køber.
1.9. Listen over varer på et e-handelswebsted, der drives af sælgeren, er et katalog over de varer, der normalt leveres, og sælgeren garanterer ikke den øjeblikkelige tilgængelighed af alle anførte varer. Tilgængeligheden af ​​varerne vil blive bekræftet over for køberen efter anmodning.

2. Metode til indgåelse af købskontrakt

2.1. Købekontrakten indgås ved bindende accept af købers tilbud om at indgå købsaftalen af ​​sælger i form af en e-mail, som køber sender til sælger eller i form af en formular udfyldt og indsendt af køber d. sælgers hjemmeside eller i form af en telefonordre fra køber til sælger (herefter benævnt “ordre”).
2.2. En bindende accept af Købers ordre fra Sælger er en e-mail-bekræftelse fra Sælger til Køber om accept af ordren efter Købers forudgående accept af ordren og efter kontrol af varernes tilgængelighed, gyldige priser osv. som anmodet. ved Køber Leveringsdato for varerne, markeret som “ordrebekræftelse”. Fastlægges en højere pris, er sælger forpligtet til at indhente kundens samtykke til prisændringen i henhold til gældende prisliste inden ordrebekræftelse. Kontraktforholdet er først indgået, når kunden giver sit samtykke til prisændringen og den efterfølgende bekræftelse (accept) af ordren fra sælger. Alle priser for varer og ydelser samt alle gebyrer i onlineshoppen er inklusive moms. Den automatisk udførte meddelelse om accept af ordren i Sælgers elektroniske system, som Køber modtager til sin e-mailadresse umiddelbart efter afsendelse af sin ordre, udgør ikke bindende accept af ordren; Denne meddelelse tjener kun til at informere køber om modtagelsen af ​​hans ordre. Om nødvendigt vil alle yderligere oplysninger om hans ordre blive sendt til købers e-mailadresse.
2.3. Den bindende accept af ordren omfatter især oplysninger om navn og specifikation af varerne, hvis salg er genstand for købskontrakten, yderligere oplysninger om prisen på varerne eller andre ydelser, oplysninger om leveringstidspunktet af varen, navn og oplysninger om det sted, hvortil varerne skal leveres, samt oplysninger om pris, betingelser, art og dato for varens transport til det aftalte leveringssted for varen for køber, oplysninger om sælger (virksomhedsnavn, hjemsted, ID-nummer, handelsregisternummer mv.) eller andre data.
2.4. Køber kan inden for 24 timer efter modtagelsen af ​​ordren meddele Sælger pr. e-mail eller telefon, at han annullerer ordren. Køber er forpligtet til at angive navnet på e-mail-beskrivelsen af ​​de bestilte varer i meddelelsen om annullering af ordren. I tilfælde af annullering af en ordre opkræver Sælger ikke Køber gebyrer for at annullere ordren. Hvis køber har betalt sælger købesummen eller en del af købesummen i perioden op til annullering af ordren, refunderer sælger den allerede betalte købesum eller en del af købesummen inden 14 dage efter annullering af ordren pr. overførsel til Købers bankkonto, medmindre parterne aftaler en anden måde for tilbagebetaling af købesummen.
2.5. Ifølge ændringen af ​​lov nr. 222/2004 om moms er det fra 1. januar 2013 ikke længere muligt at ændre data i et allerede udstedt skattedokument (faktura). Dataene i skattedokumentet (fakturaen) kan kun ændres, hvis kunden endnu ikke har modtaget varerne eller betalt for dem.
2.6. Under igangværende kampagner er salget af varer på Sælgers hjemmeside underlagt de bindende vilkår og betingelser for den relevante kampagne ud over disse Generelle vilkår og betingelser. Hvis køber bestiller varer, der er i modstrid med vilkårene og betingelserne for den relevante kampagne, er sælger berettiget til at annullere købers ordre. Kunden vil blive informeret om annullering af ordren via e-mail, og i tilfælde af betaling af købesummen eller en del heraf vil pengene blive returneret til den af ​​kunden angivne konto inden 14 dage, medmindre andet er aftalt med sælger.

3. Sælgers rettigheder og forpligtelser

3.1. Sælger er forpligtet til:
a./ at levere varen til køber i den aftalte mængde, kvalitet og på den aftalte dato på grundlag af den af ​​sælger bekræftede ordre og at pakke eller udstyre dem til transport på den måde, der er nødvendig for deres bevaring og beskyttelse,
b./ for at sikre, at de leverede varer er i overensstemmelse med den gældende lovgivning i Den Slovakiske Republik
c./ at udlevere til køberen, sammen med varerne, senest i skriftlig eller elektronisk form, alle dokumenter, der er nødvendige for accept og brug af varerne og andre dokumenter, der kræves i henhold til gældende lovgivning (manualer på slovakisk, skattekvittering ).
3.2. Sælger er berettiget til korrekt og rettidig betaling af købesummen for de af køber leverede varer.
3.3. Sælger har ret til at annullere ordren, hvis han på grund af udsolgte varelager eller manglende tilgængelighed af varerne ikke er i stand til at levere varerne til køber inden for den frist, der er angivet i disse handelsbetingelser eller til den pris, der er angivet i det almindelige Vilkår og betingelser Online -Shop, medmindre han aftaler med kunden en erstatning. Kunden vil telefonisk eller e-mail blive informeret om annullering af ordren og ved betaling af købesummen eller en del heraf vil pengene blive returneret til ham inden 14 dage til den af ​​ham angivne konto, medmindre andet er aftalt med sælgeren.
3.4. Firmaet VYBO Electric a. med. forbeholder sig ret til at verificere identiteten af ​​køber eller den person, der er bemyndiget til at modtage varerne, hvis leveringen af ​​varerne er forudbetalt af køber med kort, ved bankoverførsel eller ved faktura med forfaldsdato.

4. Købers rettigheder og forpligtelser

4.1. Køber er forpligtet til at:
a./ at acceptere de købte eller bestilte varer,
b./ betale sælger den aftalte købesum inden for den aftalte periode, herunder omkostningerne ved levering af varen,
c./ ikke at skade sælgers gode navn
d./ at bekræfte modtagelsen af ​​varerne på følgesedlen med hans underskrift eller underskrift af en af ​​ham bemyndiget person
4.2. Køber har ret til at levere varen i den mængde, kvalitet, dato og sted, som aftaleparterne har aftalt ved den bindende accept af ordren.

5. Forsendelse og betaling

5.1. Varerne sælges i overensstemmelse med Sælgers viste prøver, kataloger, datablade og modeller, som kan findes på Sælgers elektronikbutiks hjemmeside.
5.2. Sælger er forpligtet til at udføre Købers ordre og levere varen til Køber inden for 30 dage fra Sælgers accept af Købers ordre; køber accepterer denne leveringsperiode uden forbehold.
5.3. Køber er forpligtet til at tage imod varen på det sted, der er angivet i sælgers accept af købers ordre. Såfremt køber ikke accepterer varen inden 5 arbejdsdage efter udløbet af den i købskontrakten angivne bindende acceptfrist, er sælger berettiget til uden forudgående skriftlig at kræve erstatning svarende til de faktiske omkostninger ved forsøget på den mislykkede levering af ordren. tilbagetrækning. Efter fem hverdage fra den dato, hvor køber var forpligtet til at modtage varen, er sælger berettiget til at træde tilbage fra købsaftalen og sælge varen til tredjemand.
5.4. Sælger er berettiget til at anmode køber om at modtage varen inden udløbet af den i købsaftalen aftalte periode.
5.5. Vægten, dimensionerne og andre oplysninger om varerne indeholdt i sælgers kataloger, brochurer og andre dokumenter specificeret af producenten kan afvige fra virkeligheden med ± 20% af den angivne værdi.
5.6. Leveringsstedet for varen er det sted, der er angivet i sælgers ordreaccept, medmindre de kontraherende parter aftaler andet i købskontrakten.
5.7. Såfremt sælger afleverer varen til køber på det af køber angivne sted i købsaftalen, er køber forpligtet til personligt at tage imod varen eller sørge for modtagelse af varen af ​​en af ​​køber bemyndiget person udeblivelse, som angivet i købsaftalen, til at overtage de nævnte varer og til at underskrive leverings- og afleveringsprotokollen. Tredjemand, der er bemyndiget til at overtage de i købekontrakten nævnte varer, er forpligtet til at udlevere originalen eller en kopi af købekontrakten til sælgeren samt bevis for betaling for varen og en skriftlig fuldmagt. Hvis leveringen af ​​varen skal gentages på grund af købers fravær på det sted, der er angivet i købskontrakten, afholdes alle omkostninger i denne forbindelse af køber, især den fornyede levering af varerne til det sted, der er angivet i købekontrakten.
5.8. Køber er forpligtet til at besigtige forsendelsen, det vil sige varerne og deres emballage, umiddelbart efter levering. Hvis køber opdager, at varen eller varens emballage er mekanisk beskadiget, er han forpligtet til at underrette fragtføreren og kontrollere varens tilstand i dennes nærværelse. Såfremt køber opdager skade ved modtagelse af varen, er køber forpligtet til straks
Umiddelbart efter varens modtagelse udfærdiges en rapport om omfanget og arten af ​​skader på godset (skaderapport), hvis rigtighed skal bekræftes af transportøren. På baggrund af den således udfærdigede protokol udleveret til sælger kan sælger efter at have afsluttet skadesagen hos fragtføreren anmode om afhjælpning af manglen ved varen, rabat på varens pris og , i tilfælde af uoprettelige mangler ved varerne, levering af nye varer til Give køber.
5.9. Ved levering af en pakke med den slovakiske post, i tilfælde af opdagelse af ødelagt eller beskadiget emballage, beskadigelse med tab af indhold, anbefaler vi ikke at acceptere pakken eller kontakte medarbejderen i fragtfirmaet direkte eller med medarbejderen ved skranken på det lokale postkontor for at håndtere det og notere skaden. I tilfælde af modtagelse og opdagelse af ødelagt eller beskadiget emballage, skader med tab af indhold, beder vi om at rapportere denne hændelse senest 24 timer efter modtagelse af forsendelsen i enhver slovakisk postfilial. Det beskadigede produkt, forsendelsens emballage og bevis for modtagelse af forsendelsen, købsdokumentet – fakturaen – er nødvendige for at dokumentere skaden. Du kan informere os via e-mail: reklamacie@vyboelectric.eu om rapportering og registrering af skaden i enhver afdeling af den slovakiske post.
5.10. Reklamation over mekaniske skader på produktet, som ikke var synlige ved modtagelsen af ​​forsendelsen, skal ske umiddelbart efter modtagelsen af ​​forsendelsen, dog senest 24 timer efter levering af varen. Kunden er ansvarlig for at bevise, at mekanisk skade ikke var mulig, selv efter omhyggelig inspektion af produktet og dets emballage i henhold til punkt 5.8. opdage. Senere reklamationer på grund af mekaniske skader på produktet kan ikke længere accepteres. Før første brug er køber forpligtet til at læse garantibetingelserne, herunder den slovakiske/tjekkiske brugermanual, og derefter følge denne information omhyggeligt.
5.11. Kunden er forpligtet til at kontrollere fuldstændigheden af ​​emballagen ved modtagelse af produktet (både personligt og ikke-personligt). Ved levering med kurer skal køber skrive en skadesrapport på stedet om pakkens ufuldstændighed. Hvis pakken afhentes personligt, er køber forpligtet til straks at kontrollere indholdet af pakken.
5.12. Køber er berettiget til at fortryde købekontrakten, såfremt sælger ikke leverer varen inden for den frist, der er angivet i det relevante afsnit i handelsbetingelserne, og sælger er forpligtet til at tilbagebetale køberen den del af købesummen, der allerede er betalt i i overensstemmelse med disse generelle vilkår og betingelser.
5.13. Køber modtager en udskrevet faktura for hver levering. Hvis et garantikort er påkrævet, modtager du det med i pakken.
5.14.Betalingsmetoder: Kontant ved modtagelse af varerne i filialen, betaling efter efterkrav, acontobetaling.
5.15. Forudbetaling via bankoverførsel. Hvis du vælger at betale med traditionel bankoverførsel, sender vi dig automatisk betalingsinstruktioner via e-mail. Ved forudbetaling via bankoverførsel kan leveringsdatoen være påvirket af betalingsdatoen. Det er nødvendigt, at beløbet er krediteret vores konto senest fem hverdage efter bekræftelse af ordren, ellers kan ordren anses for annulleret. Hvis du afhenter varerne personligt, skal du fremvise legitimation (borger-ID, pas).

6. Købspris

6.1. Køber er forpligtet til at betale sælger købesummen for de varer, der er aftalt i købsaftalen eller i henhold til sælgers på tidspunktet for købsaftalens indgåelse gældende prisliste, herunder omkostningerne ved varens levering (herefter benævnt: som “Købsprisen”) i form af kontant betaling i sælgers angivne filial, efterkrav på leveringsstedet for varen, efterkrav fra et kurerfirma (gebyr 1,0 EUR) eller ved bankoverførsel til sælgers. konto angivet i den bindende accept af ordren.
6.2. Betaler køber købesummen til sælger ved kontantfri overførsel, er betalingsdatoen den dag, hvor hele købesummen er krediteret sælgers konto.
6.3. Køber er forpligtet til at betale sælger købesummen for de aftalte varer inden for den i købekontrakten angivne frist, dog senest ved varens overtagelse.
6.4. I tilfælde af at køber betaler sælger købsprisen for de varer, der er aftalt i købskontrakten, er køberen berettiget til at fortryde købskontrakten og kun kræve tilbagebetaling af købesummen i overensstemmelse med den gældende lovgivning i Slovakiet .
6.5. Omkostningerne forbundet med opsætning og nedtagning af varen er ikke inkluderet i varens købspris, og sælger er ikke forpligtet til at levere disse ydelser til køber.
6.6. Alle specialtilbud er gældende så længe lager haves, medmindre andet er angivet for et specifikt produkt.

7. Ejendomsovertagelse og overdragelse af risikoen for beskadigelse af godset

7.1. Køber erhverver først ejendomsret til varen ved fuld betaling af hele købesummen for varen.
7.2. Risikoen for beskadigelse af varen overgår til køber, når denne overtager varen fra sælger, eller hvis han ikke gør det rettidigt, så når sælger tillader ham at håndtere varen, og køber ikke overtager varen. varerne.

8. Klageprocedure (ansvar for fejl, garanti, reklamationer)

8.1. Sælger er ansvarlig for fabrikationsfejl ved varen. Køber, der er iværksætter, er forpligtet til straks at gøre sine krav gældende over for sælger.
8.2. De til enhver tid gældende klageregler gælder for behandlingen af ​​reklamationer, for så vidt de vedrører iværksættere og er offentliggjort på sælgers hjemmeside nævnt ovenfor. Hvis bestemmelserne i klageproceduren offentliggjort på sælgerens ovennævnte hjemmeside er i modstrid med bestemmelserne i denne klageprocedure i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser for iværksættere, vil bestemmelserne i disse vilkår og betingelser for iværksættere gælde for iværksætteren. Ved at afkrydse boksen, inden ordren sendes til Sælger, bekræfter Køber, at han har læst og fuldt ud er enig i reklamationspolitikken, samtidig med at han er blevet behørigt informeret om reklamationens betingelser og karakter, herunder oplysninger om, hvor reklamationen kan laves og om hvordan garantireparationer kan udføres.
8.3. Klageproceduren gælder for varer købt af Køber hos Sælger i form af en elektronisk transaktion på Sælgers hjemmeside.
8.4. Klageproceduren i denne formular gælder for alle forretningstransaktioner, medmindre andre garantibetingelser er kontraktligt aftalt.
8.5. Køber har kun ret til at kræve garanti fra sælger for varer, der har fejl forårsaget af producent, leverandør eller sælger, er omfattet af garantien og købt hos sælger.
8.6. Køber er forpligtet til at besigtige varen efter at have modtaget varen. Gør han ikke dette, kan han kun gøre krav på de mangler, der er opdaget under kontrollen, hvis han kan bevise, at varen allerede havde disse mangler, da han modtog varen.
8.7. I garantiperioden har kunden ret til gratis at få fejlen afhjulpet efter at have fremvist varen, herunder tilbehør, dokumentation og instruktioner, sammen med garantibeviset for sælgers eller servicecenterets autoriserede repræsentant – det var leveret af producenten og der er bevis for betaling.
8.8. Hvis varen har mangler, har kunden ret til at reklamere direkte til sælger. Herefter indgiver kunden sin klage til sælgers afdeling ved at sende varen til sælgers afdeling på adressen VYBO Electric, a.s. leverer. – Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, udfylder klageformularen og afleverer den til sælgeren. Formen på formularen bestemmes af sælger og dens model offentliggøres på sælgers hjemmeside. Køber er forpligtet til at angive arten og omfanget af manglerne ved varen i skemaet. Reklamationsproceduren for varer, der objektivt kan leveres til sælger, begynder den dag, hvor alle følgende betingelser er opfyldt:
1. Overdragelse af den udfyldte klageformular fra køber til sælger (klageprotokol)
2. Levering af de reklamerede varer fra køber til sælger,
3. Levering af passwords mv på varerne fra køber til sælger (gælder frekvensomformere)
Sælger anbefaler, at køber forsikrer forsendelsen af ​​varer. Sælger modtager ikke varer sendt efterkrav. Den dag, hvor klagen gøres gældende, anses også for at være begyndelsen på klageproceduren. De reklamerede varer skal afleveres til sælgers hjemsted, medmindre sælger eller den angivne person angiver andet (f.eks. aflever varen direkte til den angivne person). Hvis noget er uklart, bedes du kontakte VYBO Electric a. med. til nummeret +421 951 183 424 eller til e-mailen reklamacie@vyboelectric.eu
8.9. Køber er forpligtet til straks at anmelde produktfejl til sælger, ellers mister køber retten til at få manglen udbedret vederlagsfrit fra sælger.
8.10. 30-dages fristen efter forbrugerbeskyttelsesloven gælder ikke for behandling af en klage hos en køber, der er iværksætter. Behandlingstiden for klager fra iværksættere er ikke reguleret ved lov, men vores virksomhed forpligter sig til at behandle klager fra iværksættere i henhold til disse vilkår og betingelser inden for 60 dage.
8.11. Køber er ikke berettiget til nogen garanti for mangler, som sælger var oplyst om ved aftalens indgåelse, eller som han burde have været bekendt med under hensyntagen til de omstændigheder, hvorunder købsaftalen er indgået.
8.12. I stedet for at udbedre manglen kan sælger til enhver tid erstatte den defekte vare med en funktionel, hvis dette ikke volder køberen alvorlige vanskeligheder.
8.13. Købers ret til at gøre garantien gældende over for sælger bortfalder:
1. ved ikke at fremvise betalingskvitteringer, tilbehør eller dokumentation for varerne,
2. ved ikke at indberette åbenlyse fejl ved modtagelse af varerne,
3. efter udløbet af garantiperioden for varerne,
4. mekanisk skade på varen forårsaget af køber,
5. Anvendelse af varerne under forhold, der på grund af deres fugtighed, kemiske og mekaniske virkninger ikke svarer til det naturlige miljø eller det miljø, der er beregnet til drift.
6. på grund af forkert håndtering, betjening eller forsømmelse af pleje af varerne,
7. Skader på varerne på grund af overbelastning eller brug i strid med betingelserne specificeret i dokumentationen, generelle principper, tekniske standarder eller sikkerhedsforskrifter i Den Slovakiske Republik,
8. Skader på varen som følge af uundgåelige eller uforudsigelige begivenheder,
9. Skader på varen som følge af hændelig skade og hændelig forringelse,
10. på grund af uprofessionelt indgreb, transportskader, skader forårsaget af vand, brand, statisk eller atmosfærisk elektricitet eller anden force majeure,
11. Uvedkommendes manipulation af godset, nedtagning af godset mv.
8.14. Garantien dækker ikke normalt slid på varen (eller nogen del heraf) forårsaget af brug. En forkortet produktlevetid udgør derfor ikke en mangel og kan ikke klages over.
8.15. I tilfælde af at varen ikke svarer til købekontrakten ved accept af køber (såkaldt modstrid med købekontrakten), har køber ret til at kræve, at sælger fremstiller varen i en stand svarende til købet. Kontrakten kan afhænge af På købers anmodning kan varerne refunderes gratis og uden unødig forsinkelse, enten ved ombytning af varerne eller ved at reparere dem. Hvis en sådan tilgang ikke er mulig, kan køber anmode om en rimelig rabat på varens pris eller trække sig fra kontrakten. Dette gælder ikke, hvis køber har kendt til misligholdelsen inden overtagelsen af ​​varen eller selv har forårsaget misligholdelsen. En afvigelse fra købsaftalen, der viser sig inden for seks måneder efter varens modtagelse, anses for en afvigelse, der allerede forelå ved varens modtagelse, forudsat at dette ikke er i modstrid med varens beskaffenhed eller det modsatte ikke kan bevises. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem varerne og kontrakten har iværksætteren ret til den såkaldte korrektion, nemlig:
– at bringe forbrugsvarerne i kontraktlig stand ved at reparere dem gratis
– ved et passende afslag i købesummen
– Erstatningslevering af varerne
– ved at træde tilbage fra kontrakten
8.16. Sælger er forpligtet til at behandle reklamationen og gennemføre klageproceduren på en af ​​følgende måder:
1. ved at udlevere de reparerede varer,
2. gennem udveksling af varer,
3. ved at tilbagebetale købsprisen for varerne,
4. ved at give en passende rabat på varens pris,
5. en skriftlig opfordring til at udføre den af ​​sælgeren foreskrevne ydelse,
6. Rimelig afvisning af varereklamationen.
8.17. Garantiperioden er 12 måneder (medmindre der i enkelte tilfælde er aftalt en anden garantiperiode) og begynder den dag, køber modtager varen. Garantiperioden er baseret på producentens garantibetingelser i overensstemmelse med de relevante bestemmelser i handelsloven (§429 ff.). Producentens garanti for købere er begrænset for udvalgte produkter.
8.18. Garantiperioden offentliggjort i produktkataloget på ovenstående side er baseret på civilloven og gælder ikke for iværksættere og gælder derfor ikke for disse generelle vilkår og betingelser.
8.19. Garantiperioden forlænges med den periode, hvor køberen var ude af stand til at bruge varerne på grund af garantireparation af varerne.
8.20. I tilfælde af ombytning af varen til en ny modtager køber et dokument, der angiver de ombyttede varer, og alle øvrige krav vil blive fremsat på baggrund af den oprindeligt udstedte faktura og dette reklamationsdokument. Hvis varerne ombyttes til en ny, begynder garantiperioden igen fra modtagelse af de nye varer, dog kun for de nye varer.
8.21. For det første kan kunden anmode sælger om at reparere eller erstatte forbrugsvarer gratis. Købers ret til at bytte varen består kun, hvis dette ikke står i misforhold til manglens karakter. Det autoriserede servicecenter afgør, om manglen er forholdsmæssig i form af en skriftlig vurdering af manglen. Baseret på denne beslutning vil yderligere foranstaltninger i overensstemmelse med lovgivningen blive iværksat.
8.22. Alle garantireparationer er gratis, forudsat at garantikravet i henhold til punkt 8.13 i disse generelle vilkår og betingelser ikke er udløbet på det tidspunkt, hvor de gøres gældende.
8.23. Hvis manglen kan afhjælpes, vil varerne blive repareret. Såfremt udbedring ikke er mulig, og manglens art ikke forhindrer normal brug, kan sælger og køber aftale en rimelig rabat på varens pris. Hvis der gives rabat, er en senere reklamation over denne fejl ikke mulig.
8.24. Såfremt der er tale om en mangel, der ikke kan afhjælpes, og som forhindrer varen i at blive brugt korrekt som en fejlfri vare, er sælger berettiget til at ombytte den mangelfulde vare til en vare med samme eller lignende brugsegenskaber eller udstede en kreditnota. .
8.25. I tilfælde af væsentlig misligholdelse ved levering af mangelfulde varer kan køber:
a) kræve afhjælpning af mangler ved levering af erstatningsvarer til defekte varer, levering af manglende varer og afhjælpning af juridiske mangler,
b) kræve afhjælpning af mangler ved at reparere varen, hvis manglerne kan afhjælpes,
c) kræve en rimelig rabat på købesummen eller fortryde kontrakten.
8.26. Køber er kun berettiget til at vælge mellem de i punkt 8.25 anførte krav, såfremt han rettidigt eller uden unødigt ophold efter denne meddelelse giver sælger meddelelse om reklamationen. Køber kan ikke ændre det påståede krav uden sælgers samtykke. Såfremt det viser sig, at manglerne ved varen er uoprettelige mangler, eller at afhjælpning heraf vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger, kan køber dog kræve udlevering af erstatningsvarer, såfremt han anmoder sælger herom umiddelbart efter at have underrettet sælger herom. Afhjælper sælger ikke manglerne ved varen inden for en rimelig henstandsfrist, eller meddeler han inden fristens udløb, at han ikke vil afhjælpe manglerne, kan køber træde tilbage fra kontrakten eller kræve et rimeligt rabat på købesummen. .
8.27. Undlader køber at fremsætte sit krav inden for den i pkt. 8.26 angivne frist, er han berettiget til at påberåbe sig mangler ved varen som ved ubetydelig misligholdelse.
8.28. Såfremt levering af mangelfulde varer misligholder kontrakten i uvæsentligt omfang, kan køber enten kræve levering af de manglende varer og afhjælpning af andre mangler ved varen eller rabat på købesummen.
8.29 Sælger er forpligtet til at levere de manglende varer og at afhjælpe de juridiske mangler ved varen, medmindre køber anmoder om rabat på købesummen eller trækker sig fra kontrakten. Sælger vil efter eget skøn afhjælpe andre mangler ved reparation eller omlevering, hvorved den valgte metode til afhjælpning af manglen ikke må medføre urimelige omkostninger for køber.
8.30. Såfremt køber anmoder om afhjælpning af mangler ved varen, kan han ikke gøre yderligere krav for mangler ved varen gældende inden udløbet af den yderligere rimelige frist, som han skal give sælgeren til dette formål, med undtagelse af krav vedr. erstatning og kontraktlige bøder, medmindre sælger meddeler køber, at han ikke vil opfylde sine forpligtelser inden for denne frist. Denne periode skal måles i overensstemmelse med afsnit 8.10 i disse vilkår og betingelser.
8.31. Medmindre Køber fastsætter en frist i henhold til punkt 8.26 eller anmoder om rabat på købesummen, kan Sælger informere Køber om, at man vil afhjælpe manglerne inden for en vis frist. Hvis Køber ikke umiddelbart efter modtagelsen af ​​en sådan meddelelse giver Sælger meddelelse om sit afslag, har denne meddelelse den virkning, at der fastsættes en frist i overensstemmelse med afsnit 8.26.
8.32. Hvis det ikke lykkes sælger at afhjælpe manglerne ved varerne inden for den frist, der er angivet i punkt 8.26 eller 8.27, kan køber anmode om rabat på købesummen eller fortryde kontrakten, hvis han meddeler sælgeren sin hensigt om at fortryde købesummen. kontrakt ved fastsættelse af fristen i overensstemmelse med afsnit 8.26 eller inden for en rimelig periode, før kontrakten trækkes ud. Køber kan ikke ændre det valgte krav uden sælgers samtykke.
8.33. I forbindelse med disse vilkår og betingelser er et kontraktbrud væsentligt, hvis den misligholdende part vidste på det tidspunkt, hvor kontrakten blev indgået eller var rimeligt forudsigelig på det tidspunkt under hensyntagen til formålet med kontrakten som afspejlet i kontraktens vilkår eller de omstændigheder, hvorunder kontrakten blev indgået, at den anden part ikke ville have nogen interesse i at opfylde sine forpligtelser som følge af dette kontraktbrud. I tvivlstilfælde kan det lægges til grund, at misligholdelsen ikke er væsentlig.
8.34. Behandlingen af ​​en reklamation vedrører kun de mangler, der er angivet i reklamationsskemaet.
8.35. Købers ret til at klage over en mangel ved varen er udtømt, efter at køber har gjort brug af sin ret og anmodet sælger om at afhjælpe manglen på varen i overensstemmelse med disse reklamationer og vilkår og betingelser, og uanset udfaldet af reklamationen Køber er ikke berettiget til igen at klage over den samme engangsmangel (ikke en mangel af samme art).
8.36. De nødvendige dokumenter for at modtage varerne skal fremvises i filialen i tilfælde af køb af iværksætteren, momsyderen:
– Varer bestilt til personlig afhentning må kun afhentes af virksomhedens administrerende direktør eller en af ​​denne bemyndiget person.
– Skal varerne afhentes af en virksomhedsmedarbejder, kræves en fuldmagt fra den administrerende direktør med ID-nummer på den autoriserede medarbejder.
– For at kontrollere den administrerende direktør eller den, der er bemyndiget af denne, er det nødvendigt at fremvise et gyldigt identitetskort og et uddrag af handelsregisteret eller handelsregisteret for at undgå forvirring ved overtagelse af varerne.
8.37. Meddelelser vedrørende kravet:
I tilfælde af reklamation kan leverede varer, der indeholder adgangskoder til systemet, returneres uden reparation, da det ikke er muligt at geninstallere enheden og rette systemfejlen. Ved reklamation er kunden forpligtet til at oplyse de adgangskoder, han har fået udleveret, eller at fjerne dem inden afgivelse af en klage. Det er ikke muligt at løse klagen uden at fjerne produktets adgangskoder. Hvis adgangen spærres, efter at sælger eller servicested har accepteret reklamationen, anses klageproceduren for at begynde på datoen for levering af adgangskoderne til kunden. Hvis kunden afleverer den overtagne enhed uden original emballage eller erstatningsemballage, vil firmaet VYBO Electric a.s. påtager sig intet ansvar for mulige skader på enheden under transport til servicecenteret. I tilfælde af at servicecentret ændrer softwaren eller firmwaren i enheden, vil VYBO Electric a.s. er ikke ansvarlig for ændringer i enhedens kontroller, for tab af data eller for skader som følge af tab af data gemt på enheden.

9. Fortrydelse af købskontrakten

9.1. Sælger er berettiget til at træde tilbage fra købskontrakten, hvis lageret er udsolgt, varen ikke er tilgængelig, eller hvis producenten, importøren eller leverandøren af ​​de i købskontrakten aftalte varer har standset produktionen eller foretaget ændringer så alvorlige, at dette er tilfælde af sælgers forpligtelser i henhold til købskontrakten eller på grund af force majeure er umuligt, eller hvis han på trods af enhver rimelig indsats fra hans side ikke er i stand til at levere varen til kunden inden for den frist, der er angivet i disse almindelige betingelser eller i online vilkår og betingelser. Sælger er forpligtet til straks at informere køber om denne omstændighed og returnere det allerede indbetalte depositum for de varer, der er aftalt i købskontrakten, inden for 14 dage efter meddelelse om fortrydelse af kontrakten ved overførsel til den af ​​køber angivne konto. Sælger er berettiget til at fortryde købekontrakten, selvom køber ikke har modtaget varen inden for fem hverdage fra den dag, hvor køber var forpligtet til at modtage varen.
9.2. En køber, der ikke er forbruger, har kun mulighed for at fortryde købsaftalen med sælgers samtykke.
9.3. Køberen, som er iværksætter, kan tilbydes en erstatningsfortrydelse fra købskontrakten afhængigt af de returnerede varers tilstand, tab af garanti og den aktuelle pris på de returnerede varer. Varens stand vurderes af sælger. I tilfælde af manglende aftale om vilkår, der er acceptable for begge parter, vil varerne blive returneret for sælgers regning. Sælger er berettiget til at fakturere køber for de deraf følgende meromkostninger. Sælger forbeholder sig retten til ikke at tillade fortrydelse på grund af produktets art og dets tilstand på returneringstidspunktet.
9.4. Køber gør brug af sin ret til at fortryde kontrakten med sælgers skriftlige samtykke.
9.5. Ved fortrydelse af købekontrakten er køber gensidigt bekræftet og forpligtet til at levere varen til sælger sammen med tilbehør, herunder dokumentation, instruktioner, garantibevis, betalingskvittering mv. i den originale emballage ved at sende den til adressen: VYBO Electric, a.s.- Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. Køber sender varen til sælger sammen med tilbehør, herunder dokumentation, instruktioner, garantibevis, betalingsbevis mv. og i den originale emballage (herefter benævnt “varer”) til adressen i overensstemmelse med den foregående sætning kun ved kurerservice. Sælger modtager ikke varer sendt efterkrav. Vi anbefaler at forsikre varerne.
9.6. Hvis køber trækker sig fra kontrakten efter gensidigt samtykke, vil enhver yderligere kontrakt, der er relateret til den kontrakt, som køber har trukket sig ud af, ligeledes blive annulleret fra begyndelsen.
9.7. Med sælgers samtykke kan køber træde tilbage fra kontrakten, hvis genstand er levering af varer, selv før fortrydelsesfristen er udløbet.
9.8 Ved fortrydelse af kontrakten, som sælger har tilsluttet sig, tilbagebetaler sælger købesummen til køber eller en del af købesummen, som køber beviseligt har betalt i forbindelse med indgåelse af kontrakten eller fortsættelse i overensstemmelse med afsnit 6.7. af disse generelle vilkår og betingelser. Købesummen tilbagebetales til køber inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Sælger tilbagebetaler købesummen eller en del heraf ved at overføre den til købers bankkonto.
9.9 Sælger er ikke forpligtet til at refundere Købsprisen eller nogen del heraf til Køber i overensstemmelse med punkt 9.8 i disse Vilkår og Betingelser, før Varerne er blevet leveret af Køber til Sælger. Betaling for de købte varer vil derfor først blive foretaget af Sælger til Køber, når de returnerede varer er blevet leveret tilbage til den adresse, der er angivet i punkt 9.5 i disse Almindelige Betingelser,
10. VYBO Electric forbeholder sig retten til at lave trykfejl.


Generelle betingelser for personer, der er forbrugere


1. Genstand for ændringen

1.1. Disse generelle vilkår og betingelser regulerer køberens og virksomheden VYBO Electric a.s.s rettigheder og forpligtelser, med hjemsted: Radlinského 18, 05201 Spišská Nová Ves, ID: 45537143, momsnummer: SK2023029822, registreret i handelsrettens byretsregister. af Košice I., Sektion: Sa , indsættelsesnummer 1689/V, – (herefter benævnt “VYBO Electric a.s.” eller blot “VYBO Electric”) ved indgåelse af salgskontrakter via internettet, via e-shoppen på www.vyboelectric.dk,

2. Definitioner

2.1. I forbindelse med disse generelle vilkår og betingelser har de udtryk, der er defineret i denne artikel 2. den betydning, der er givet i de følgende punkter i denne artikel.
2.2. E-butik. E-Shop er VYBO Electrics online shop på hjemmesiden www.vyboelectric.dk og muliggør køb af de varer, som VYBO Electric tilbyder på denne hjemmeside.
2.3. Registrering. Ved tilmelding udfyldes en elektronisk formular, som indeholder felter til udfyldning af data om køber, herunder persondata. Dataene markeret med en stjerne er obligatoriske data, som skal udfyldes for vellykket registrering. Registrering er ikke et obligatorisk krav for at bruge e-shoppen, men det er forbundet med visse fordele ved VYBO Electric
(Rabatter, regelmæssig information om rabatter og specialtilbud i VYBO Electric-butikker).
2.4. Køber. Køber i denne del af vilkårene og betingelserne er forbrugeren.
2.4.1. En forbruger i henhold til disse vilkår og betingelser er enhver fysisk person, der ved indgåelse og opfyldelse af en købsaftale ikke handler inden for rammerne af deres kommercielle aktivitet, beskæftigelse eller erhvervsaktivitet
2.4.2. Ved bestilling oplyser køber som forbruger sit for- og efternavn, sin hjemmeadresse, sit telefonnummer og sin e-mail-kontakt.
2.4.3. Aftaleparterne har aftalt, at køberen ved at sætte kryds i boksen, inden ordren sendes til sælger, bekræfter, at han er indforstået med, at disse generelle vilkår og betingelser og deres vilkår og betingelser finder anvendelse på alle salgskontrakter indgået på et e-handelswebsted, der drives af ham udfyldes af sælger. Baseret på sælgeren
leverer de på den respektive hjemmeside præsenterede varer til køber (herefter benævnt “købsaftalen”) og for alle forhold mellem sælger og køber, som især opstår ved indgåelse af købsaftale og ved reklamation over varen.
2.4.4 De generelle vilkår og betingelser er en væsentlig del af købsaftalen. I tilfælde af, at sælger og køber indgår en skriftlig købskontrakt, hvori de aftaler betingelser, der afviger fra de almindelige betingelser, har købsaftalens bestemmelser forrang for de almindelige betingelser.
2.5 Autoriseret person. En autoriseret person er en anden person end køber, der i en bindende bestilling er angivet som den, til hvem de bestilte varer skal leveres. Angivelse af navnet på den autoriserede person i ordresedlen anses for at være deres autorisation til at modtage de bestilte varer.
2.6 Bestillingsformular. Bestillingsformularen er en elektronisk formular, der indeholder køberens eller den autoriserede persons personoplysninger, navnet på de bestilte varer, købsprisen for de bestilte varer inklusive moms, leveringsstedet, leveringsformen (transportform) af varerne og prisen for levering af varerne til leveringsstedet.
2.7 Aktuelt tilbud af varer. Det aktuelle varesortiment er det varesortiment, der er offentliggjort på ovennævnte websted, og som især indeholder varernes tekstmæssige navn (f.eks. type, type elmotor, frekvensomformer, softstarter, gearkasse, parametre osv.) og information om den aktuelle pris. Ændringer i det aktuelle varesortiment (inklusive prisændringer) træder i kraft fra det øjeblik, de offentliggøres på ovennævnte hjemmeside. Købsaftaler, der er indgået før den respektive ændring i det aktuelle varesortiment, påvirkes ikke af denne ændring. Varerne er især elmotorer, frekvensomformere, softstartere og gearkasser…

3. Indgåelse af købskontrakter

3.1. Købekontrakten er indgået, når sælger bindende accepterer købers tilbud om at indgå en købsaftale i form af en e-mail fra køber til sælger eller i form af en formular udfyldt og sendt af køber via sælgers hjemmeside eller i form af en telefonordre fra køber til sælger (herefter benævnt “ordre”).
3.2 En bindende accept af købers ordre fra sælger er en e-mail-bekræftelse fra sælger til køber om accept af ordren efter købers forudgående accept af ordren og efter kontrol af varernes tilgængelighed, gyldige priser og ordren fra Købers ønskede leveringsdato for varerne, markeret som “ordrebekræftelse”. Fastlægges en højere pris, er sælger forpligtet til at indhente kundens samtykke til prisændringen i henhold til gældende prisliste inden ordrebekræftelse. Kontraktforholdet er først indgået, når kunden giver sit samtykke til prisændringen og den efterfølgende bekræftelse (accept) af ordren fra sælger. Alle priser for varer og ydelser samt alle gebyrer i onlineshoppen er inklusive moms. Den automatisk udførte meddelelse om accept af ordren i Sælgers elektroniske system, som Køber modtager til sin e-mailadresse umiddelbart efter afsendelse af sin ordre, udgør ikke bindende accept af ordren; Denne meddelelse er kun af informativ karakter og tjener til at informere køber om modtagelsen af ​​sin ordre. Om nødvendigt vil alle yderligere oplysninger om hans ordre blive sendt til købers e-mailadresse.
3.3. Den bindende accept af ordren omfatter især oplysninger om navn og specifikation af varerne, hvis salg er genstand for købskontrakten, yderligere oplysninger om prisen på varerne eller andre ydelser, oplysninger om leveringstidspunktet af varen, navn og oplysninger om det sted, hvortil varerne skal leveres, samt oplysninger om pris, betingelser, måde og dato for varens transport til det for køber aftalte leveringssted for varen. ,
Data om sælger (virksomhedsnavn, hjemsted, ID-nummer, handelsregisternummer osv.) eller andre data.
a./ Erklæring om, at køber har gjort sig bekendt med disse almindelige vilkår og betingelser, som er en integreret del af købsaftalen, og accepterer dem fuldt ud;
b./ Erklæring om, at han er informeret om muligheden for at fortryde købekontrakten,
c./ Indrømmelse af ubetinget samtykke til behandling og brug af dine personoplysninger i henhold til lov nr. 428/2002 Coll tredjemand, der er autoriseret til at overtage varerne, at han kun gør det med hans samtykke, og at den registrerede er bekendt med procedurerne, rettighederne og forpligtelserne i disse generelle vilkår og betingelser,
d./ Erklæring om, at alle oplysninger givet af ham er sande.
3.4. Tilbuddet om at indgå en kontrakt udløber:
a./Afvisning af købers forslag af VYBO Electric
b./ indtil 5-dages fristen for at acceptere forslaget er udløbet uden resultat.
3.5. Accept af forslaget om indgåelse af købsaftalen er en rettidig skriftlig erklæring fra VYBO Electric til køber, hvori VYBO Electric bekræfter at acceptere købers forslag om indgåelse af købsaftalen. Den rettidige accept af tilbuddet træder i kraft i det øjeblik, accepten af ​​tilbuddet sendes til køber, nemlig som en “ordrebekræftelse” til den e-mailadresse, der er angivet i bestillingsformularen. Tavshed eller passivitet fra VYBO Electrics side udgør ikke accept af tilbuddet.
3.6. Køber er ikke berettiget til selvstændigt at indgå en købsaftale. Virksomheden VYBO Electric er berettiget til stiltiende at afvise forslaget om indgåelse af købskontrakten uden begrundelse.
3.7. Købekontrakten indgås på det tidspunkt, hvor accepten af ​​tilbuddet om at indgå kontrakten træder i kraft, dvs. H. i det øjeblik accept af tilbuddet – den bekræftede ordre – leveres til køber. Genstand for den indgåede købsaftale er VYBO Electrics pligt til at levere de bestilte varer til køber på det angivne leveringssted, samt købers pligt til at modtage varen til aftalt tid på leveringsstedet og betale. købsprisen og forsendelsesomkostninger.
3.8. Enhver ændring af ordren efter købsaftalens indgåelse udgør et forslag om ændring af indholdet af købsaftalen og er kun mulig med gensidigt samtykke fra køber og VYBO Electric. VYBO Electric er ikke forpligtet til at acceptere et forslag om ændring af købsaftalens indhold.

4. Sælgers rettigheder og forpligtelser

4.1. Sælger er forpligtet til på grundlag af den af ​​sælger bekræftede ordre at levere varen til køber i den aftalte mængde, kvalitet og til den aftalte dato samt at pakke dem eller udstyre dem til transport på en sådan måde, at det sikres. deres bevarelse og beskyttelse. Varerne overholder den gældende lovgivning i Den Slovakiske Republik. Udlever dem til køber sammen med varerne i skriftlig eller elektronisk form, med alle nødvendige dokumenter for accept og brug af varerne og andre dokumenter, der kræves i henhold til gældende lovgivning (skattekvittering).
4.2. Sælger er berettiget til forsvarlig og rettidig betaling af købesummen fra køber for de leverede varer.
4.3. Sælger har ret til at annullere ordren, hvis han på grund af udsolgte varelager eller manglende tilgængelighed af varerne ikke er i stand til at levere varerne til køber inden for den frist, der er angivet i disse handelsbetingelser eller til den pris, der er angivet i det almindelige Vilkår og betingelser Online -Shop, medmindre han aftaler med kunden en erstatning. Kunden vil telefonisk eller e-mail blive informeret om annullering af ordren og ved betaling af købesummen eller en del heraf vil pengene blive returneret til ham inden 14 dage til den af ​​ham angivne konto, medmindre andet er aftalt med sælgeren.

5. Købers rettigheder og forpligtelser

5.1. Køber er forpligtet til: at overtage de købte eller bestilte varer, betale den aftalte købesum inklusive omkostninger til levering af varen til sælger inden for den aftalte frist, ikke at beskadige sælgers gode firmanavn, bekræfte accept af varerne i Forsyn følgesedlen med hans underskrift eller underskrift af en af ​​ham bemyndiget person
5.2. Køber har ret til at levere varen i den mængde, kvalitet, dato og sted, som aftaleparterne har aftalt i den bindende accept af ordren.

6. Varernes købspris

6.1 Købsprisen for de bestilte varer fremgår af det aktuelle tilbud, i ordren og i ordrebekræftelsen, hvilket repræsenterer accept af tilbuddet om indgåelse af kontrakten af ​​VYBO Electric. Købesummen er inklusive moms og er angivet i euro.
6.2 Købesummen for Varerne inkluderer ikke omkostningerne ved at transportere Varerne fra VYBO Electrics lager til leveringsstedet, som vil blive faktureret til Køber særskilt, afhængigt af metoden til transport af Varerne til leveringsstedet valgt af køberen.
6.3 Alle tilbud er gældende så længe lager haves, medmindre andet er angivet for et specifikt produkt.
6.4 Ved indgåelse af købsaftalen forpligter køber sig til at betale købesummen til VYBO Electric på en af ​​følgende måder, som køber kan vælge imellem ved bestilling af varen:
a./ Forskudsbetaling til VYBO Electric-kontoen via betalingsordre (før levering af varerne),
b./ Efterkrav – kontant betaling til kureren ved varens modtagelse
6.5. Købers forpligtelse til at betale købesummen er opfyldt, når købesummen er krediteret den i ordrebekræftelsen angivne VYBO Electric-konto, eller når købesummen overgives til kureren. Ved betaling til VYBO Electrics konto forpligter køber sig til at oplyse det korrekte variabelsymbol angivet i ordrebekræftelsen. Køber anerkender, at hvis der indtastes et forkert variabelsymbol, vil det elektroniske system muligvis ikke være i stand til at knytte den krediterede betaling til hans ordre.
6.6. De priser, der er angivet i vores netbutik på det tidspunkt, hvor varerne bestilles, gælder. Priserne på varer i området “Totalpris” vises inklusive moms.
6.7 Visningen af ​​varerne på et e-handelswebsted, der drives af sælgeren, er kun til illustrative formål. Repræsentationen af ​​farvetoner afhænger blandt andet af kvaliteten af ​​den skærm eller anden enhed, du bruger

7. Leveringstid

7.1. Den leveringstid, hvor VYBO Electric er forpligtet til at levere varen til køber, er angivet i ordrebekræftelsen. Med mindre andet fremgår af ordrebekræftelsen, forpligter VYBO Electric sig til at levere varen til køber senest 15 dage efter ordrebekræftelsen.
7.2. Med forskellige muligheder for at levere varer med tung vægt, eller transport til leveringsstedet er forbundet med forskellige leveringstider. Ved valg af forsendelsesmetode for varerne oplyses køber altid om den leveringstid, der normalt er forbundet med den respektive transporttype. Ved levering af varer med standardvægte anses leveringstider også for standard.
7.3 Vælger du betalingsmetoden for købesummen til VYBO Electric-kontoen, begynder leveringsperioden, når købesummen er krediteret VYBO Electric-kontoen, forudsat at køber har indtastet det korrekte variabelsymbol ved betalingen. Ved indtastning af det forkerte variabelsymbol begynder leveringsperioden først, når betalingen er tildelt købers ordre.

8. Leveringssted

8.1 Leveringsstedet er den adresse, der er angivet af Køber i ordren som leveringssted og bekræftet af VYBO Electric som leveringssted.

9. Type af transport af varer og leveringssted

9.1. Metoden til at transportere varerne til leveringsstedet kan vælges af køber ved bestilling af varerne.
9.2. Typerne af transport af varer til leveringsstedet er:
1. Levering med kurer inden for 2 dage (efterkrav)
2. Når en alternativ transport aftales af transportvirksomheder, efter at transportprisen er aftalt på forhånd.
9.3. Oplysninger om transportprisen (fast transport) og den sædvanlige transporttid til leveringsstedet er tilgængelige efter anmodning.

10. Levering af varer

10.1. VYBO Electrics leveringsforpligtelse opfyldes ved at aflevere de bestilte varer til køber eller en autoriseret person på leveringsstedet. Køber er forpligtet til skriftligt at bekræfte levering og modtagelse af varen på følgesedlen, som han også modtager en kopi af. Sammen med følgesedlen modtager køber en faktureringskvittering, der også fungerer som garantikort.
10.2. VYBO Electrics forpligtelse til at levere varen anses for opfyldt, selvom VYBO Electric var parat til at udlevere varen til køber på aftalt sted og tidspunkt, eller hvis den tillader denne at overtage varen, og køber accepterer varen. har ikke overtaget af andre årsager end VYBO Electrics.
10.3. I tilfælde af, at køber ikke accepterer varerne, og varerne returneres til VYBO Electric, er VYBO Electric berettiget til at træde tilbage fra købskontrakten og kræve køberen refunderet de transport- og emballeringsomkostninger, der er forbundet med den mislykkede levering af varen. gods.

11. Ansvar for mangler og garantibetingelser

11.1. Firmaet VYBO Electric hæfter for mangler, som varerne har ved overtagelse af køber, og som er forårsaget af VYBO Electric, samt for mangler, der opstår i garantiperioden (fabrikationsfejl). Garantiperioden er 24 måneder og begynder den dag, køber modtager varen. En skattekvittering fungerer som garantibevis. Sælger er ansvarlig for fabrikationsfejl ved varen og køber er forpligtet til straks at reklamere over for sælger i henhold til gældende reklamationsregler. Om nødvendigt vil oplysninger om servicepunkter blive udleveret til køber efter anmodning via telefon eller e-mail.
11.2. Den gyldige reklamationsprocedure offentliggjort på sælgers hjemmeside gælder for behandlingen af ​​reklamationer. Ved at klikke på boksen, inden ordren sendes til Sælger, bekræfter Køber, at han har læst og fuldt ud er enig i reklamationspolitikken, samtidig med at han er blevet behørigt informeret om betingelserne og arten af ​​reklamationen over varerne, herunder oplysninger om hvor reklamationen kan fremsættes og om gennemførelse af garantireparationer i henhold til munden § 18, stk. 1 i lov nr. 250/2007 Z . ud af. om forbrugerbeskyttelse og om ændring af det slovakiske nationale råds lov nr. 372/1990 om strafbare handlinger, som ændret (i det følgende benævnt “loven”).
11.3. Klageproceduren gælder for varer købt af Køber hos Sælger i form af en elektronisk transaktion på Sælgers hjemmeside.
11.4. Klageproceduren i denne formular gælder for alle forretningstransaktioner, medmindre andre garantibetingelser er kontraktligt aftalt.
11.5. Køber har kun ret til at kræve garanti fra sælger for varer, der har fejl forårsaget af producent, leverandør eller sælger, er omfattet af garantien og købt hos sælger.
11.6. Køber er forpligtet til at besigtige varen umiddelbart efter varens modtagelse. Hvis han ikke gør dette, kan han gøre krav gældende baseret på de mangler, der er opdaget ved denne inspektion, men skal bevise, at varen allerede havde disse mangler ved varens modtagelse.
11.7. Kunden har i garantiperioden ret til gratis at få manglen afhjulpet efter fremvisning af varen, herunder tilbehør, dokumentation og instruktioner, for sælgers autoriserede repræsentant sammen med garantibrevet eller betalingskvitteringen, som også tjener som et garantibevis.
11.8. Hvis varen har mangler, har kunden ret til at indgive reklamationen til sælgers kontor i overensstemmelse med lovens § 3.1 § 18, stk. 2, ved at levere varen til adressen hos VYBO Electric a.s. – Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, udfylder klageformularen og afleverer den til sælgeren. Formen for formularen bestemmes af Sælger, og dens skabelon offentliggøres på Sælgers hjemmeside. Køber er forpligtet til at angive arten og omfanget af manglerne ved varen i skemaet. Kunden har ret til at indgive en klage til en person, der er autoriseret af producenten af ​​varerne til at udføre garantireparationer (herefter “autoriseret person”). Listen over navngivne personer er inkluderet i garantibrevet eller vil blive sendt af sælger til køber efter anmodning. Reklamationsproceduren for varer, der objektivt kan leveres til sælger, begynder den dag, hvor alle følgende betingelser er opfyldt:
a./ Overlevering af den udfyldte reklamationsformular fra køber til sælger,
b./ Levering af de reklamerede varer fra køber til sælger,
c./ Overførsel af adgangskoder, passwords mv af varerne fra køber til sælger.
Sælger anbefaler, at køber forsikrer forsendelsen af ​​varer. Sælger modtager ikke varer sendt efterkrav. Den dag, hvor klagen gøres gældende, anses også for at være begyndelsen på klageproceduren. De reklamerede varer skal afleveres til sælgers hjemsted, medmindre sælger eller den angivne person angiver andet (f.eks. aflever varen direkte til den angivne person). Hvis noget er uklart, bedes du kontakte VYBO Electric a. med. til nummeret +421 951 183 424 eller til e-mailen reklamacie@vyboelectric.eu.
11.9. Sælgeren er forpligtet til at acceptere klagen på sit hovedkvarter eller fra en person, som er navngivet af ham i overensstemmelse med § 11 i den tyske civillovbog (BGB). § 18, stk. 2, i loven.
11.10. Sælger er forpligtet til at sikre tilstedeværelsen på det i overensstemmelse med punkt 11.9 i disse almindelige forretningsbetingelser anviste tilstedeværelse for modtagelse af klager fra en person, der er bemyndiget til at behandle klager i henhold til lovens § 18, stk.
11.11. Køber er forpligtet til straks at anmelde produktfejl til sælger, ellers mister køber retten til at få manglen udbedret vederlagsfrit fra sælger.
11.12. Sælgeren eller en af ​​denne udpeget person skal udstede en bekræftelse til køberen af ​​påstanden om reklamationen over varerne i en passende form valgt af sælgeren, f.eks. i form af en e-mail eller skriftligt, hvori han er forpligtet at specificere manglerne ved varerne i overensstemmelse med paragraf for at markere lovens § 18, stk. 5, og informere forbrugeren om hans rettigheder, der følger af § 5. § 622 og § 623 i civilloven. Fremsættes reklamationen ved hjælp af fjernkommunikation, er sælger forpligtet til straks at sende køberen bekræftelse af reklamationen; Hvis øjeblikkelig levering af bekræftelsen ikke er mulig, skal den afleveres med det samme, dog senest sammen med et dokument, der bekræfter afviklingen af ​​klagen; Bekræftelse af reklamationens påstand kræves ikke, hvis køber har mulighed for at bevise reklamationens påstand på anden måde.
11.13. På grundlag af købers beslutning om, hvilke af hans rettigheder i henhold til § 622 og § 623 i den tyske civillovbog, der gælder, er sælgeren eller den af ​​denne udpegede person forpligtet til at bestemme, hvordan reklamationen skal behandles i henhold til § § 2, litra m ), straks i mere komplekse sager inden 3 dage fra klageprocedurens påbegyndelse, i begrundede tilfælde, især når der kræves en kompleks teknisk vurdering af varens tilstand, senest 30 dage fra kl. datoen for starten af ​​klageproceduren. Efter fastlæggelse af behandlingen af ​​klagen vil sælger eller den af ​​ham udpegede person behandle klagen straks i berettigede tilfælde, klagen kan også behandles senere. Behandlingen af ​​kravet må dog ikke tage længere tid end 30 dage fra ansøgningsdatoen. Efter at fristen for behandling af reklamationen er udløbet, har forbrugeren ret til at fortryde kontrakten eller ombytte varerne til nye varer. Sælger informerer Køber om afslutningen af ​​klageproceduren og resultatet af reklamationen i den form, der er aftalt mellem begge parter (e-mail og anbefalet post), og samtidig sendes klageprotokollen til Køber sammen med varen .
11.14. Garantien gælder ikke for fejl, som er meddelt sælger ved aftalens indgåelse, eller som han under omstændighederne ved købsaftalens indgåelse burde have været bekendt med.
11.15. I stedet for at udbedre manglen kan sælger til enhver tid erstatte den defekte vare med en funktionel, hvis dette ikke volder køberen alvorlige vanskeligheder.
11.16. Retten til en gratis garantireparation udløber:
a./ ved at undlade at fremvise garantibevis, tilbehør eller produktdokumentation
b./ ved ikke at indberette åbenlyse fejl ved modtagelse af varerne
c./ Udløb af garantiperioden for varerne
d./ mekanisk skade på varen af ​​køber
e./ Anvendelse af varerne under forhold, der ikke svarer til det naturlige miljø, som produktet skal placeres i på grund af fugt, kemiske og mekaniske påvirkninger
f./ på grund af forkert håndtering, service eller forsømmelse af pleje af varerne
g./ Skader på godset som følge af overbelastning eller brug i strid med betingelserne angivet i dokumentationen,
h./ Generelle principper, tekniske standarder eller sikkerhedsforskrifter gældende i Den Slovakiske Republik
i./ på grund af skade på varen, der kan henføres til uundgåelige eller uforudsigelige begivenheder
j./ Skader på godset som følge af hændeligt tab og hændelig forringelse
k./ på grund af uprofessionelt indgreb, skade under transport, skade forårsaget af vand, brand, statisk eller atmosfærisk elektricitet eller anden force majeure
l./ ved at gribe ind i en uautoriseret persons varer.
11.17. Garantien dækker ikke normalt slid på varen (eller nogen del heraf) forårsaget af brug. En forkortet produktlevetid udgør derfor ikke en mangel og kan ikke klages over. Garantien dækker ikke skader forårsaget af naturligt eller for stort mekanisk slid, brug af varerne under andre forhold end temperatur, støv, fugtighed, kemiske og mekaniske påvirkninger fra det miljø, hvor varerne normalt anvendes. Garantien gælder heller ikke skader forårsaget af naturkatastrofer, voldshandlinger eller vejrpåvirkninger eller manipulation udført af uautoriserede personer. Garantien bortfalder, hvis produktparametrene er forkert valgt til det tilsigtede formål, eller produktet (drevet) er forkert installeret i enheden. Når produktet (elektrisk motor) installeres i enheden (cirkulær osv.), er det nødvendigt at vælge den korrekte type produkt (elmotor) i henhold til det tekniske datablad eller dokumentation for den specifikke enhed. Hvis drevet er installeret i en hjemmebygget enhed, er køberen ansvarlig for produktvalg og bærer de risici, der er forbundet med at specificere eller vælge et passende produkt. Når du vælger den rigtige type elmotor, er det vigtigt at overveje følgende: motoreffekt, motormoment, motorhastighed, monteringsdesign, strømkilde (frekvens, spænding, netstabilitet), temperatur, fugtighed eller andre eksterne påvirkninger. Ved tilslutning af elmotoren til lysnettet er brugen af ​​en motorstarter nødvendig for at forhindre fasesvigt. Manglende opmærksomhed på ovenstående faktorer kan resultere i skader på produktet. I dette tilfælde er VYBO Electric ikke forpligtet til at udskifte varerne eller reklamere. De reklamerede varer skal være ledsaget af en skriftlig reklamationsprotokol med en beskrivelse af manglen; metoden til tilslutning af enheden og indikationen af ​​den autoriserede person med de relevante kvalifikationer, der tilsluttede enheden til det elektriske netværk; et forslag til behandling af et krav; en kopi af købskvitteringen (faktura); Eventuelt en skadesanmeldelse, hvis varen er blevet beskadiget under transporten.
11.18. I tilfælde af at varen ikke svarer til købekontrakten ved accept af køber (såkaldt modstrid med købekontrakten), har køber ret til at kræve, at sælger fremstiller varen i en stand svarende til købet. Kontrakten kan afhænge af På købers anmodning kan varerne refunderes gratis og uden unødig forsinkelse, enten ved ombytning af varerne eller ved at reparere dem. Hvis en sådan tilgang ikke er mulig, kan køber anmode om en rimelig rabat på varens pris eller trække sig fra kontrakten. Dette gælder ikke, hvis køber har kendt til misligholdelsen inden overtagelsen af ​​varen eller selv har forårsaget misligholdelsen. En afvigelse fra købsaftalen, der viser sig inden for seks måneder efter varens modtagelse, anses for en afvigelse, der allerede forelå ved varens modtagelse, forudsat at dette ikke er i modstrid med varens beskaffenhed eller det modsatte ikke kan bevises. I tilfælde af en modstrid mellem varen og kontrakten har forbrugeren ret til den såkaldte berigtigelse, nemlig:
a./ ved at bringe forbrugsvarerne i kontraktlig stand ved at reparere dem gratis
b./ gennem et passende afslag i købesummen
c./ Omlevering af varerne
d./ ved at træde ud af kontrakten
11.19. Sælger er forpligtet til at behandle reklamationen og gennemføre klageproceduren på en af ​​følgende måder:
a./ ved at aflevere reparerede varer,
b./ gennem udveksling af varer,
c./ ved tilbagebetaling af købesummen for varerne,
d./ ved at betale en rimelig rabat på varens pris,
e./ ved skriftlig anmodning om at overtage den af ​​sælger angivne ydelse,
f./ berettiget afvisning af varereklamationen.
11.20. Sælger er forpligtet til senest 30 dage efter reklamationen fra post- eller kurer- eller leveringstjenesteudbyderen at udstede et skriftligt dokument til køberen om, hvordan reklamationens behandling og behandling af reklamationen skal bestemmes. eller via e-mail.
11.21. Garantiperioden er 24 måneder (medmindre der i enkelte tilfælde er aftalt en anden garantiperiode) og begynder den dag, varen modtages af køber.
11.22. Garantiperioden forlænges med den periode, hvor køberen var ude af stand til at bruge varerne på grund af garantireparation af varerne.
11.23. Ved ombytning af varen til en ny modtager køber et dokument, der angiver de ombyttede varer, og alle øvrige krav vil blive fremsat på baggrund af den originale følgeseddel og dette reklamationsdokument. Hvis varerne ombyttes til en ny, begynder garantiperioden igen fra modtagelse af de nye varer, dog kun for de nye varer.
11.24. For det første kan forbrugeren anmode om, at sælger gratis reparerer eller udskifter forbrugsvarer. Købers ret til at bytte varen består kun, hvis dette ikke står i misforhold til manglens karakter. Det autoriserede servicecenter afgør, om manglen er forholdsmæssig i form af en skriftlig vurdering af manglen. Baseret på denne beslutning vil yderligere foranstaltninger i overensstemmelse med lovgivningen blive iværksat.
11.25. Alle garantireparationer er gratis, forudsat at retten til at gøre krav på garantien i henhold til punkt 11.16 i disse generelle vilkår og betingelser endnu ikke er udløbet på brugstidspunktet.
11.26. Hvis der er tale om en afhjælpelig mangel, behandles reklamationen i henhold til købers afgørelse i henhold til punkt 11.13. af disse klager og vilkår og betingelser på følgende måde:
a./ sælger sørger for, at fejlen bliver rettet, el
b./ Sælger erstatter de defekte varer.
11.27. Hvis der er en mangel, som ikke kan afhjælpes, eller hvis der er tale om en enkelt afhjælpelig mangel, der gentages flere gange, eller hvis der er et større antal forskellige afhjælpbare mangler, der forhindrer varen i at blive brugt efter hensigten og fejlfri, sælger vil alt efter sagen Om nødvendigt kan købers beslutning træffes i henhold til punkt 11.13. I overensstemmelse med disse klager og vilkår og betingelser kan en klage indgives som følger:
a./ ved at ombytte varen til en anden, funktionel vare med samme eller bedre tekniske parametre, eller
b./ Kan sælger ikke ombytte varen til en anden, afgør han reklamationen ved at udstede en kreditnota på den defekte vare.
11.28. Klagebehandlingen vedrører kun de fejl, der er anført i klageskemaet.
11.29. I forbindelse med en reklamation anses forekomsten af ​​en korrigerbar fejl mere end to gange som en gentagen korrigerbar fejl.
11.30. I forbindelse med en reklamation anses et større antal forskellige afhjælpelige mangler for at være den samtidige forekomst af mere end tre forskellige afhjælpelige mangler.
11.31. Køber er berettiget til at påberåbe sig en mangel ved varen efter at have gjort brug af sin ret og anmodet sælger om at afhjælpe manglen ved varen i henhold til punkt 8.8. Når disse reklamations- og forretningsbetingelser er udtømt og uanset udfaldet af reklamationen, er han ikke længere berettiget til gentagne gange at gøre den samme engangsmangel gældende (ikke en mangel af samme type).

12. Klageprocedure (detaljer)

12.1 Den lovpligtige garantiperiode på 24 måneder gælder for de solgte varer, medmindre andet er angivet. Vedlagte salgskvittering fungerer også som leverings- og garantibevis. Garantiperioden begynder den dag, varen overdrages til køber. Efter at garantiperioden er udløbet, bortfalder reklamationsretten. Købers rettigheder og forpligtelser er reguleret af Civil Code. Garantien kan gøres gældende på netbutikkens adresse. Omkostningerne forbundet med levering afholdes af køber. Garantien dækker ikke skader forårsaget af naturligt eller for stort mekanisk slid, brug af varerne under andre forhold end temperatur, støv, fugtighed, kemiske og mekaniske påvirkninger fra det miljø, hvor varerne normalt anvendes. Garantien gælder heller ikke skader forårsaget af naturkatastrofer, voldshandlinger eller vejrpåvirkninger eller manipulation udført af uautoriserede personer. Garantien bortfalder, hvis produktparametrene er forkert valgt til det tilsigtede formål, eller produktet (drevet) er forkert installeret i enheden. Når produktet (elektrisk motor) installeres i enheden (cirkulær osv.), er det nødvendigt at vælge den korrekte type produkt (elmotor) i henhold til det tekniske datablad eller dokumentation for den specifikke enhed. Hvis drevet er installeret i en hjemmebygget enhed, er køberen ansvarlig for produktvalg og bærer de risici, der er forbundet med at specificere eller vælge et passende produkt. Når du vælger den rigtige type elmotor, er det vigtigt at overveje følgende: motoreffekt, motormoment, motorhastighed, monteringsdesign, strømkilde (frekvens, spænding, netstabilitet), temperatur, fugtighed eller andre eksterne påvirkninger. Ved tilslutning af elmotoren til lysnettet er brugen af ​​en motorstarter nødvendig for at forhindre fasesvigt. Manglende opmærksomhed på ovenstående faktorer kan resultere i skader på produktet. I dette tilfælde er VYBO Electric ikke forpligtet til at udskifte varerne eller reklamere. De reklamerede varer skal være ledsaget af en skriftlig reklamationsprotokol med en beskrivelse af manglen; metoden til tilslutning af enheden og indikationen af ​​den autoriserede person med de relevante kvalifikationer, der tilsluttede enheden til det elektriske netværk; et forslag til behandling af et krav; en kopi af købskvitteringen (faktura); Eventuelt en skadesanmeldelse, hvis varen er blevet beskadiget under transporten. Sælger er forpligtet til at tage stilling til reklamationen inden for 30 kalenderdage efter skriftlig levering.

13. Annullering af ordren, tilbagetrækning fra kontrakten

13.1. Sælger er berettiget til at træde tilbage fra købskontrakten, hvis lageret er udsolgt, varen ikke er tilgængelig, eller hvis producenten, importøren eller leverandøren af ​​de i købskontrakten aftalte varer har standset produktionen eller foretaget ændringer så alvorlige, at dette er tilfælde af sælgers forpligtelser i henhold til købskontrakten eller på grund af force majeure er umuligt, eller hvis han på trods af enhver rimelig indsats fra hans side ikke er i stand til at levere varen til kunden inden for den frist, der er angivet i disse almindelige betingelser eller i online vilkår og betingelser. Sælger er forpligtet til straks at informere køber om denne omstændighed og returnere det allerede indbetalte depositum for de varer, der er aftalt i købskontrakten, inden for 14 dage efter meddelelse om fortrydelse af kontrakten ved overførsel til den af ​​køber angivne konto. Sælger er berettiget til at fortryde købekontrakten, selvom køber ikke har modtaget varen inden for fem hverdage fra den dag, hvor køber var forpligtet til at modtage varen.
13.2. Køber har ret til at fortryde købsaftalen uden begrundelse efter bestemmelserne i lov nr. 102/2014 Saml om forbrugerbeskyttelse ved salg af varer eller levering af tjenesteydelser på grundlag af en aftale indgået på fjernsalg eller uden for forretningslokalerne i kontrakten indgået af sælgeren og ændring af visse love (herefter “Lov om forbrugerbeskyttelse ved køb af varer”) inden for 14 dage efter modtagelse af varerne. Inden for denne periode har køber ret til at udpakke og teste varerne på en måde svarende til den, der er sædvanlig ved køb i en klassisk “stationær” butik. Test betyder dog ikke, at man begynder at bruge produktet og derefter sender det tilbage til sælgeren. Varen anses for overtaget af køber, såfremt køber eller en af ​​denne nævnt tredjemand, med undtagelse af speditøren, overtager alle dele af den bestilte vare eller evt.
a./ De varer, der er bestilt af køber i en ordre, leveres separat, på tidspunktet for modtagelse af den sidst leverede vare eller evt.
b./ leverer varer, der består af flere dele eller dele på tidspunktet for accept af den sidste del eller del, eller hvis
c./ Varerne vil blive leveret gentagne gange i den angivne periode på tidspunktet for accept af den først leverede vare.
13.3. Ved at sende ordren til sælger bekræfter køber, at sælger har opfyldt sine oplysningspligter rettidigt og forsvarligt i henhold til § 3, stk. 1, i lov om forbrugerbeskyttelse ved køb af varer.
13.4. Køber kan udøve retten til at fortryde kontrakten med sælger skriftligt eller i form af en indtastning på et andet varigt medium eller ved hjælp af en kontraktfortrydelsesblanket sendt til sælgers postadresse, nemlig VYBO Electric a.s. Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. Du kan downloade kontraktfortrydelsesformularen her (klik her for at se kontraktfortrydelsesformularen).
13.5. Fortrydelse fra købskontrakten ved at bruge fortrydelsesformularen fra kontrakten i overensstemmelse med det foregående punkt i disse generelle vilkår og betingelser skal indeholde de data, der kræves deri, især den nøjagtige specifikation af varerne, ordredato, for- og efternavn på forbrugerens bestilling, forbrugerens/forbrugerens adresse, forbrugerens/forbrugernes underskrift, måden, hvorpå sælgeren skal tilbagebetale den allerede modtagne betaling, især kontonummer og/eller postadresse, dato. . Køber er ved at fortryde købekontrakten forpligtet til at levere varen og tilbehøret, herunder dokumentation, instruktioner, garantibevis, bevis for betaling mv., til sælger. og hvis muligt i den originale emballage, ved at sende den til adressen VYBO Electric a.s., Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. sende. Såfremt køber ved fortrydelse af kontrakten returnerer varen til sælger sammen med tilbehør, herunder dokumentation, instruktioner, garantibevis, betalingsbevis mv. (i det følgende benævnt “Varer”), der skal sendes via et kurerfirma til den adresse, der er angivet i forrige sætning. Sælger modtager ikke varer sendt af køber efterkrav. Vi anbefaler at forsikre varerne.
13.6. Hvis køber trækker sig fra kontrakten, vil enhver yderligere kontrakt, der er relateret til den kontrakt, som køber har trukket sig fra, ligeledes blive annulleret fra begyndelsen.
13.7. Køber kan også træde tilbage fra kontrakten vedrørende levering af varen, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Fortrydelsesfristen opretholdes, hvis køber sender meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten inden fortrydelsesfristens udløb.
13.8. Sælger vil efter fratræden af ​​kontrakten godtgøre køber alle betalinger, som køber beviseligt har foretaget i forbindelse med indgåelse af kontrakten, især købesummen inklusive omkostningerne ved levering af varen. Sælger er dog ikke forpligtet til at godtgøre køber meromkostninger, hvis køber har valgt en anden forsendelsesmetode end den billigste sædvanlige forsendelsesmetode, som sælger tilbyder. Ekstraomkostninger er forskellen mellem de leveringsomkostninger, som køberen har valgt, og omkostningerne ved den billigste almindelige forsendelsesmetode, som sælger tilbyder. Betalinger tilbagebetales til køber inden for 14 dage fra den dag, hvor sælger har modtaget købers meddelelse om fortrydelse af købekontrakten. Betaling vil ske på samme måde, som Køber har betalt Sælger, medmindre Køber har angivet en anden betalingsmetode i fortrydelsesformularen, uden at der pålægges yderligere gebyrer.
13.9. Sælger er ikke i henhold til disse Almindelige betingelser forpligtet til at returnere alle betalinger til Køber, før Varerne er leveret til ham af Køber, eller indtil Køber beviser, at Varerne er returneret til Sælger. Betaling for de købte varer fra sælger til køber sker derfor først, efter at de returnerede varer er sendt tilbage til den adresse, der er angivet i disse almindelige handelsbetingelser.
13.10 I tilfælde af at køber trækker sig ud af kontrakten i henhold til punkt 15.2. i disse almindelige handelsbetingelser og forsyner sælgeren med brugte, beskadigede eller ufuldstændige varer, eller værdien af ​​de pågældende varer nedsættes ved håndtering af varerne, der går ud over den behandling, der er nødvendig for at fastslå varens egenskaber og funktionalitet, er sælger berettiget til kompensation mod køber på et beløb svarende til værdien af ​​at reparere varen og bringe varen tilbage til deres oprindelige stand eller Sælger har ret til at kræve erstatning af forbrugeren for varens reducerede værdi.
13.11 Køber er forpligtet til at returnere varen sammen med tilbehør, herunder dokumentation, instruktioner, garantibevis, betalingskvittering mv., eller udlevere dem til sælger senest 14 dage efter datoen for fortrydelse af kontrakten. i original emballage.
13.12. Ved fortrydelse af kontrakten afholder køber de direkte omkostninger ved at returnere varen til sælger eller den person, som sælger har udpeget til at tage imod varen. De direkte omkostninger forbundet med returnering af varer kan ikke på forhånd beregnes tilstrækkeligt. Ifølge de tilgængelige oplysninger afhænger det estimerede skøn over disse omkostninger af varernes størrelse, vægt, afstanden fra returneringsstedet for varerne og de priser, som den valgte transportør leverer sine tjenester til køberen, der spænder fra EUR 2 til 250 EUR.
13.13. Ved fortrydelse af kontrakten afholder køber også de direkte omkostninger ved returnering af varerne, som grundet deres art ikke kan returneres med kurer. De direkte omkostninger forbundet med returnering af varer kan ikke på forhånd beregnes tilstrækkeligt. Ifølge de tilgængelige oplysninger afhænger det estimerede skøn over disse omkostninger af varernes størrelse, vægt, afstanden fra returneringsstedet for varerne og de priser, som den valgte transportør leverer sine tjenester til køberen fra 4 EUR. til 250 EUR.
13.14. I tilfælde af at Køber ikke opfylder nogen af ​​de forpligtelser, der er anført i punkt 13.4. og 13.5. i disse generelle vilkår og betingelser er fortrydelse af købskontrakten ikke gyldig og effektiv, og sælger er ikke forpligtet til at tilbagebetale alle kontrollerbare betalinger i henhold til punkt 13.8. af disse almindelige handelsbetingelser til køber og er samtidig berettiget til godtgørelse af omkostninger forbundet med returnering af varen til køber.
13.15. Køber kan ikke fortryde kontrakten, hvis genstand er salg af varer fremstillet i henhold til forbrugerens specifikke krav, varer fremstillet efter mål eller specifikt beregnet til en forbruger.
13.16. Ved udstedelse af en kreditnota kan der kræves et gyldigt ID-kort af køber til verifikation for at beskytte købers ejendomsret. Ved fremvisning af identitetskortet til eftersyn accepterer køber, at personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen. INGEN. 122/2013 Saml om beskyttelse af personoplysninger som ændret ved senere lovgivning.

14. Fortrolighedspolitik

14.1. Afgivelse af en ordre via VYBO Electric e-shop kræver bekræftelse af kundens accept af disse generelle vilkår og betingelser og samtykke til behandlingen af ​​kundens personoplysninger i overensstemmelse med lovgivningen. INGEN. 122/2013 Saml om beskyttelse af personoplysninger som ændret ved senere lovgivning
14.2. Aftaleparterne har aftalt, at køber, såfremt han er en fysisk person, oplyser sælger om sit for- og efternavn, adressen på sin faste bopæl herunder postnummer, personnummer, telefonnummer, e-mailadresse, kontonummer mv. og størrelsen af ​​indkomsten. Hvis sælger behandler yderligere personoplysninger om køber, vil han behandle disse i det omfang, det er nødvendigt for at opfylde de forpligtelser, der følger af købsaftalen. Køber giver frivilligt sælgeren personoplysninger med det formål at opfylde sine forpligtelser i henhold til købskontrakten og videre kommunikation med ham. Uden deres bestemmelse kan sælgeren ikke opfylde kontrakten med køberen korrekt, og det er derfor ikke muligt at indgå den med køberen. Formålet med at behandle disse personoplysninger er at udstede et skattedokument, prækontraktuelle forhold, identificere køber, bekræfte ordren via telefon eller e-mail, levere varer, administrere loyalitetsprogrammer for kunder og udføre markedsføringsaktiviteter, information om kampagner, nyheder og rabatter.
14.3. VYBO Electric behandler personoplysningerne for en fysisk person – kunden (køberen) eller den autoriserede person med det formål at indgå en købskontrakt og opfylde deres forpligtelser i henhold til købsaftalen; De bruges hovedsageligt til fakturering, ordrebehandling og levering af de bestilte varer. VYBO Electric er ansvarlig for at sikre, at de personlige data, der overføres af en fysisk person, ikke bruges til andre formål, især ikke videregives til tredjemand (med undtagelse af de personer, der er ansvarlige for levering af forsendelserne).
14.4. VYBO Electric behandler en fysisk persons personoplysninger i følgende omfang: navn, efternavn, bopæl, e-mailadresse, faktureringsadresse, leveringsadresse, kontakttelefonnummer.
14.5. I tilfælde af at Kunden ved registrering eller bestilling af varer angiver, at han accepterer at sende det aktuelle tilbud og andre kommercielle oplysninger til VYBO Electric, vil VYBO Electric sende det til den e-mailadresse, som han har oplyst ved registrering eller bestilling af varer.
14.6. Vi forsikrer dig om, at dine personoplysninger vil blive behandlet sikkert og professionelt i det omfang, det er nødvendigt, og at der ikke vil ske datalæk eller andet misbrug. Vi vil i intet tilfælde videregive dem til tredjeparter, undtagen dem, der er involveret i leveringen af ​​de bestilte varer (kurerfirmaer osv.). Vi vil dog gerne påpege, at din e-mailadresse (ingen andre personlige data) generelt ikke er tilstrækkelig til at identificere dig. Vi forsikrer dig om, at alle personer, der kommer i kontakt med dine persondata, er blevet instrueret i korrekt håndtering af persondata.
14.7. Sælger informerer hermed køber om, at i overensstemmelse med § 10, stk. 3 litra b) lov nr. 122/2013 Saml. om beskyttelse af personoplysninger, som ændret, behandler sælger som operatør dataene som en del af indgåelse af en købskontrakt personoplysninger om køberen uden samtykke fra køberen som den registrerede, da behandlingen af ​​køberens personoplysninger udføres af sælgeren inden for rammerne af prækontraktuelle forhold med køber og behandlingen af ​​købers personoplysninger er nødvendig for opfyldelse af købskontrakten, hvoraf aftalepart er Køber er påkrævet. Ved at sætte kryds i den tilsvarende rubrik inden afsendelse af ordren, kan køber give sit samtykke i henhold til persondatalovens § 11, stk. 1, sælger har tilladelse til at bruge sine personoplysninger, især de ovenfor nævnte eller dem, der vedrører sælgers aktiviteter i I forbindelse med fremsendelse af information om nye produkter, rabatter og kampagner for de tilbudte varer, er det nødvendigt at behandle og opbevare dem og behandle dem i alle sine informationssystemer i forbindelse med fremsendelse af information om nye produkter, rabatter og særlige tilbud på de tilbudte varer Varer er forbundet. Køber giver sælger dette samtykke i en vis periode, indtil formålet med behandlingen af ​​købers personoplysninger er opfyldt. Efter opfyldelse af behandlingsformålet vil sælger straks have adgang til købers personoplysninger. Køber kan til enhver tid skriftligt tilbagekalde sit samtykke til behandling af personoplysninger. Samtykket udløber inden for en måned efter levering af købers tilbagekaldelse af samtykke til sælger.
14.8. Køber har ret til og mulighed for at opdatere persondata direkte i online-tilstand på netbutikkens hjemmeside i kundeområdet umiddelbart efter login.
14.9. Sælger erklærer, at han i overensstemmelse med § 6, stk. 2, litra c) Zn OOÚ, udelukkende indsamler personoplysninger til de formål, der er anført i punkt 14.1., 14.2. og 14.3. disse forhold.
10/14 Sælger erklærer, at OOÚ i henhold til § 6, stk. 2, litra e) sikrer, at personoplysninger kun behandles og anvendes på en måde, der svarer til det formål, hvortil de er indsamlet.
14.11 Sælger erklærer, at i overensstemmelse med § 6, stk. 2, litra i) vil Zn LLC behandle personoplysninger i overensstemmelse med almindelig anstændighed og handle på en måde, der ikke er i modstrid med Zn. LLC eller andre generelt bindende lovbestemmelser og vil ikke omgå dem.
14.12 Køber har ret til at anmode om en skriftlig anmodning fra Sælger
a./ at modtage bekræftelse på, om personoplysninger om ham behandles eller ej,
b./ Oplysninger i en alment forståelig form om behandling af personoplysninger i informationssystemet i det omfang:
c./ identifikationsoplysningerne for sælgeren og sælgerens repræsentant, hvis denne er udpeget,
d./ databehandlerens identifikationsdata; dette gælder ikke, hvis sælger kontrollerer indsamlingen af ​​personoplysninger i henhold til art. 8. OOU,
14.13. Hvis køberen har mistanke om, at hans personlige data behandles ulovligt, kan han indsende en anmodning til Kontoret for Persondatabeskyttelse i Den Slovakiske Republik om at indlede en persondatabeskyttelsesprocedure.
14.14 Samtykke til behandling af personoplysninger til markedsføringsformål: Jeg giver hermed mit samtykke i henhold til § 11 i lov nr. 122/2013 Coll. om beskyttelse af personoplysninger, som ændret ved senere lovgivning, til behandlingen af ​​mine personlige oplysninger data i omfanget af min e-mailadresse virksomheden VYBO Electric a. s., med hjemsted på Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, ID: 45537143 til markedsføringsformål. Samtidig accepterer jeg overførsel af mine personlige data til tredjeparter. Jeg erklærer, at jeg har overholdt § 15, stk. 1 informerer dig om betingelserne for behandling af personoplysninger hos operatøren

15. Afsluttende bestemmelser i de generelle vilkår og betingelser

15.1. Disse generelle vilkår og betingelser træder i kraft den 1. februar 2019.
15.2. Enhver ændring af disse vilkår og betingelser træder i kraft på datoen for deres offentliggørelse på ovennævnte hjemmeside. Sælger forbeholder sig retten til at ændre disse generelle vilkår og betingelser. Forpligtelsen til at give skriftlig meddelelse om ændringer i disse Almindelige Handelsbetingelser opfyldes ved offentliggørelse på Sælgers elektroniske butiks hjemmeside. For en gyldigt indgået kontrakt gælder dog de almindelige vilkår og betingelser på tidspunktet for aftalens indgåelse.
15.3. I tvivlstilfælde har aftaleparterne aftalt, at brugsperioden er perioden fra varens overdragelse til køber (inklusive leveringsdagen) i overensstemmelse med disse almindelige handelsbetingelser og frem til den dag, hvor varerne afleveres. returneres til sælger.
15.4. Aftaleparterne har aftalt, at kommunikationen mellem dem primært skal foregå i form af e-mails.
15.5. De relevante bestemmelser i civillovbogen, lov nr. 22/2004 om elektronisk handel og om ændringer af lov nr. 128/2002 om statskontrol med det indre marked på forbrugerbeskyttelsesområdet og om ændringer af visse love , som ændret lov nr. 284/2002 Coll., som ændret, lov nr. 250/2007 Coll., om forbrugerbeskyttelse og om ændring af det slovakiske nationale råds lov nr. 372/1990 Coll., om strafbare handlinger, som ændret , og lov nr. 102 /2015 Saml om forbrugerbeskyttelse ved salg af varer eller levering af tjenesteydelser på grundlag af en aftale om fjernsalg eller en aftale indgået uden for sælgers forretningssted og om ændringer af visse love.
15.6 Eventuelle tvister mellem sælger og køber kan også afgøres udenretsligt. I et sådant tilfælde kan køber-forbruger kontakte emnet for udenretslig tvistbilæggelse, for eksempel Slovak Trade Inspection, og fordi tvisten kan løses gennem alternative tvistbilæggelsesplatforme.
15.7. Disse almindelige handelsbetingelser træder i kraft over for køber, når køber sender den elektroniske ordre.
15.8. Ved afgivelse af ordren bekræfter køber, at han har læst disse generelle betingelser og accepterer dem fuldt ud
16. VYBO Electric forbeholder sig ret til trykfejl.

Indkøbskurv